2014. augusztus 13., szerda

Liebster

Talán nem a legjobb időpontban (mai: http://hataratkelo.blog.hu/2014/08/13/csaladostol_londonba ) jövök ezzel, de végre elmentek a vendégek, visszakaptam a nyugis reggeleket, és a fotelemet, szóval most tudok nyilvánosan örömködni - kaptam egy Liebster Award-ot!



A nagylelkű adományozó a Sikeres Mamik blog írója, frissen kétgyermekes anyuka Siska Tímea, akivel immár (kimondani is szörnyű) 20 éve ismerjük egymást.

Elsőre mondjuk nem tudtam, hogy ez mi, úgy kellett utánanézni, hogy egy vándordíj, amit bloggerek egymás között küldenek tovább. A láncleveleket juttatta eszembe, de ez legalább kedves, és nincs mögötte semmilyen agyament babona.

Kérdéseket is kaptam, hát rendben, elvégre egy díjért meg is kell dolgozni.

- Mi indított el, hogy blogot írj?
Mikor publikussá vált, hogy Angliába költözünk, nagyon sok barátot, ismerőst meglepetésként ért a hír, és rengeteg kérdést kaptam, amik többnyire ugyanazok voltak. Milyen, miben más, hogy viseli a gyerek, mennyibe kerül, hol lakunk, stb. Mikor egy nap harmadszorra írtam le ugyanazt, akkor gondoltam, hogy kéne egy blog, ahova leírom egyszer, aztán akit érdekel a dolog, az elolvassa.

- Hogyan jött az ötlet?
Az írás mindig is fontos volt nekem, nem véletlenül tanultam újságírást. Korábban is volt egy személyes blogom, bár inkább talán a tini napló lenne rá a helyes kifejezés, ma már jókat nevetek magamon, hogy miket irkáltam össze. Az egy másik felületen volt, ami nagyon megváltozott, és nem szerettem, ezért abba is hagytam. Amikor kitaláltam, hogy csinálok egy blogot, egyből a blogsporta gondoltam, mert az olyan nemzetközinek tűnt.

- Mióta írod a blogot?
Nagyjából fél éve, talán kicsit kevesebb. Elég új még, nincs hozzá semmi design, vagy akármi, odáig még el sem jutottam. Nem sokkal később létrehoztam egy Facebook profilt is, ahova a képeket, meg mindenféle apróságot pakolok.

- Kinek szól a blogod?
Ez egy felemás dolog, mert egyaránt szól a családnak és barátoknak, de remélem, hogy idővel idegenek is olvassák majd, akik hozzánk hasonló útra lépnek. Emiatt folyamatosan lavírozok a személyesség és az információ szolgáltatás között.
A családunk elég széles, vannak rokonok Ausztriától Izraelen át egészen Bahrein (Bahrain)-ig sokfelé a világban, akikkel az interneten keresztül tudjuk tartani a kapcsolatot. Nekik igyekszem minél személyesebb élményekkel szolgálni. A barátoknak érdekességeket próbálok bemutatni, és hogy nagy vonalakban hogyan alakul az életünk. Azoknak pedig, akik ismeretlenül idetévednek, hasznos infokat igyekszem összeszedni a lakásbérléstől a tömegközlekedésen át az orvos- és iskolaválasztásig.

- Mi a célod, mit szeretnél elérni?
Híres blogger szeretnék lenni. Csak viccelek, igazából nem volt vele semmi célom, azon túl, hogy időt spóroljak. Szeretnék elfogulatlan maradni, nem mondom, hogy London sokkal jobb, de nem is rosszabb, mint mondjuk Budapest, egyaránt megírom, ami tetszik, és azt is, ami nagyon nem. Ha pedig valaki éppen a mi példánkból, az általam leírtakból kiindulva vág neki - vagy éppen azért nem vág neki - a külföldi életnek, akkor azt hiszem megérte a ráfordított időt.

Mivel ez egy vándor díj, így most én is továbbadom, nem is egy, hanem rögtön két bloggernek (remélem ez nem szabályellenes).
 Legyen tehát a díj egyszer Zazálea-é, mert az utóbbi időben hiányolom a nem futós témájú írásait, és mert nagyon szeretnék végre szerepelni a Nekem celeb!-ben. :p
Nem másodsorban pedig Évi-é, aki Újrakezdésem naplója címen kezdett blogírásba, mert az események ilyetén alakulásában egy iciripicirit én is ludas vagyok - már ami azt a részét illeti, hogy nem Angliában, hanem Ausztriában kötött ki.

Kérdéseim mindkettőjükhöz:
- Miért kezdtél blogot írni?
- Mit tartasz a három legjellemzőbb tulajdonságodnak?
- Mennyire foglalkoztatnak a blogodra érkező visszajelzések?
- Mit csinálsz szabadidődben (amikor nem a blogra írsz)?
- Mit szeretnél karácsonyra?

A Liebster legyen veletek!

2 megjegyzés: