2014. március 17., hétfő

Milyen az idő?

Nem véletlenül beszélnek az angolok előszeretettel az időjárásról. Annyira változó, hullámzó, nagy hőmérséklet különbségeket produkáló jelenség ez.

Mondjuk reggel kinézek az ablakon. Esik. Húsz percig. Aztán kisüt a Nap. Két órára. Beborul. Majd feltámad a szél. De kisüt a Nap. És még mindig csak dél van.

Sokadkézből hallott sztori, hogy kanadai turisták megkérdezték a szállodájuk recepcióján, hogy pár nap múlva milyen idő lesz. Mire a recepciós visszakérdezett, hogy hány órakor.

Ami szerintem tévhit, hogy Angliában folyton esik. Ha csak a mostani hétvégét vesszük alapul, amit üvöltő szél és szakadó eső jellemzett itthon, ragyogó napsütés és egyszál pólós idő Londonban, el lehet képzelni. Persze ennyiből nem lehet általánosítani, de összehasonlítva eddig idén szerintem ott volt több napsütéses óra.

A változékony idő miatt érdemes odafigyelni a réteges öltözködésre, mert elég könnyű megfázni. Nem véletlenül szipognak folyton a helyiek. A papírzsebkendőt nem annyira használják, ezen az elején megdöbbentem, aztán rájöttem, hogy ha mindenki rendesen fújná az orrát, az annyi zsepit igényelne, amihez már ki kellett volna vágni minden fájukat.
Tescoban vettem 10 darabos saját márkás papírzsepit, amin csak magyar, lengyel meg mittudomén még milyen felirat volt, angol viszont nem, azt hiszem ebből is látszik, hogy ki a célközönség.
Ha boltban zsebkendőt keresel, a 'tissues' mellett a 'kleenex' kifejezést is használják a legjellemzőbb márka után.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése