2014. április 29., kedd

A hagyományos angol vega kaja

"- Ian vegetáriánus, nem eszik húst.
- Nem eszi meg a húst?
- Nem, nem eszik húst.
- Tula, hogy érted azt, hogy nem eszi meg a húst? Jól van na, semmi baj, majd csinálok bárányt."
(Bazi nagy görög lagzi)

Ez a jelent járt a fejemben, mikor életemben először ettem bárányt. Amit ráadásul én magam sütöttem. Vagy lehet, hogy ez már birka, ezt nem is tudom pontosan. A hentesnél Lamb.
Megnéztem a neten, mégis hogyan szokás elkészíteni, és azt láttam, hogy a menta meg a bárány, mint a borsó meg a héja, úgy összetartoznak. Az egyetlen bökkenő, hogy én egyáltalán nem szeretem a mentát - ez alól kivétel ama bizonyos brit vacsora utáni csoki ;) és a fogkrém.
Végül megalkottam a saját receptemet, ami az itt-ott említett egyéb hozzávalók mixeléséből jött létre.


Sült bárány szelet (3 főre)

Hozzávalók:
3 szelet bárány (én csontosat vettem, jelentkezzen aki tudja, ez mely része az állatnak)
1 citrom
1 fej fokhagyma
1 kilo apró szemű burgonya
olívaolaj
rozmaring
só, bors


A hússzeleteket megszórtam borssal és szárított rozmaringgal. Kifacsartam a citrom levét, összekevertem kb másfélszer-kétszer annyi olívaolajjal, és ezt ráöntöttem a húsra. A fokhagymát gerezdekre szedtem, megpucoltam, és minden gerezdet kicsit megroppantottam (kés lapjával), ezeket is a hús mellé szórtam.
Lefedve hagytam állni 6 órát.
A megpucolt burgonyát a tepsibe szórtam, jól összeforgattam a hús páclevével és a fokhagymákkal. A húst mindkét oldalán sóztam, és a krumplik közé fektettem. Ha a citromról lehet tudni, hogy fogyasztható a héja, akkor a kifacsart fél citromokat is a tepsibe dobtam volna, de erre ez nem volt ráírva, így inkább nem kockáztattam.
A végén még kis forgács vajakat pakoltam minden hússzelet közepére és a krumplikupacok tetejére is. Épp csak egy pici vajat.
Lefedve sütöttem egy órát 220 fokon, majd levettem a tetejéről az alufóliát, átkapcsoltam a sütőt (itt egy elektromos sütő van, ami három állásba kapcsolható, alsó, felső, és alsó-felső sütés, amíg be volt fedve, addig csak alulról sütöttem, mikor levettem, akkor átkapcsoltam alsó-felsőre, más sütőknél lehet grill, vagy légkeveréses funkciót használni, vagy egyiket sem, kinek mit tud a sütője), és a szeletek mindkét oldalát pirosra sütöttem, illetve a krumpliszemeket is megforgattam, hogy körben szépen megpiruljanak.
Friss fejes salátát ettünk hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése