2014. május 6., kedd

Tervezz rövid távra

Ez az, ami nekem általában nem megy. Legalábbis ha lakberendezésről van szó. Ez egy - rossz - szokásom, hogy ha a bejárati ajtón belülre kerültem, akkor egyből azt nézem, milyen szín kéne a falra, hol mutatna jól tapéta, melyik bútornak hol lenne a helye.

Egy korábbi lakásban már kiéltem a színek utáni minden vágyam, volt napsárga előszoba és konyha haragoszöld csempével, halványkék dolgozószoba, narancs háló és mályvaszínű fürdőszoba krémesen sárga csempével. Ez így nagyon zizinek hangzik, de az egységes árnyalatokkal egy egészen vidám kis otthon teremtettünk. Fájó pont, hogy a lelkes költözés közepette (vagy méginkább azt megelőzően) elfelejtettem képeket készíteni, így már nem tudom megmutatni a vidám kis konyhát, ahol még a konyhabútort is mi terveztük és építettük, vagy az ékszerdoboz fürdőszobát, amit imádtunk.

Annak ellenére, hogy nagyon szerettük, ma már nem csinálnék ilyen lakást. De akkor milyet csinálnék? Peti szerint öregeset, szerintem kifinomultabbat. Így változunk, ez van.

Van tehát egy fix terünk - a lakás - , amit persze oda-vissza lemértünk, de fényképezni megint elfelejtettem, pedig addig lett volna jó, míg üres az egész. Szerencsére most legalább van esélyem pótolni. A fejemben kész terv van, minden szegletre, átgondoltam, kiválasztottam, csodás. És felesleges.
Mert mi van, ha már csak pár hónapig leszünk itt. Minek pénzt ölni a drága festékbe, a beugrókba éppen passzoló szekrénybe, ha aztán mégsem mi fogjuk nézni/használni. Főleg úgy, hogy nem is saját ingatlan. Hiába választok ki gyönyörű tapétát a falra, ha csak festeni lehet, és csak olyan színre, amilyen előtte volt.  Ugye.

Fájó szívvel, de le kellett mondanom a csodás Farrow&Ball festékekről a falakra, pedig ilyen pazar színek között lakhatnánk:

A jelenlegi fal, és a hozzá talán legközelebb álló Oxford stone
(forrás: saját és Pinterest)

Én inkább szürkét szeretnék - Elephant's breath, Pavilion gray, Lamp room gray
(képek forrása: Pinterest)

A fürdőszobába a csempe fölé - Pitch blue
(forrás: Pinterest)

Sajnos ezek a festékek amilyen szépek, olyan drágák is. Egyszerűen nem éri meg rövid távra felkenni a falra. Nem baj, majd kenem bútorra (na nem a falfestéket, hanem a fára való változatot). ;)
Marad az akármilyen márkájú sima fehér, aminek előnye, hogy bárhol kapható, friss, tiszta szín, és tágítja a teret. Az egyetlen baj vele - hogy fehér. Bele fog simulni az a szép lábazati és mennyezeti szegély, ami nekem annyira tetszik, és ami szuper karaktert ad a szobáknak.
Köztes megoldásként szóba jöhet még a Next Dove feather színű festéke, ami nem túl drága, de remélhetőleg jól fed. Rendelek belőle egy próba tégelyt (125ml 2 fontért), meglátjuk milyen, "börtönszürkét" azért nem szeretnék.

Dove feather a Next-től
(forrás: Pinterest)

És ha már ennyi pénzt hagyok a Next-nél (hát ki ne tudna elkölteni egy kisebb vagyont), kérek az ingyenes tapétamintákból is, több ötletem is van, amire fel tudnám használni őket.

Next tapéták
(forrás: next.co.uk)

Valószínűleg szintén terv marad az előszoba - bár amilyen pici, ez nem is szoba, csak "elő" - falának lekenése fekete krétafestékkel. Pedig milyen ütős lenne!




(a képek forrása: Pinterest)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése